28 Ekim 2009 Çarşamba

YERYÜZÜNDE HÜKÜM SÜREN KUVVET

Çok değil daha iki yıl önceydi, oturduk sohbet ettik hep beraber. Yengem kavun getirdi, ben istemedim sonra anneminkinden otlandım. Mutfağa gitti elinde kavun tabağım geri geldi. Güldüm, güzel koktu ardından da tadı güzel geldi ama bu kadarı yetti bana diyordum o sırada annem yengemin elindeki tabaktan yemeye başlamıştı. Güldük. Sonra beni anlattı yengem, bebekliğimi, makyaj malzemelerini. Kimsecikler konuşmuyordu, bir tek o telaşlıydı... Diğerleriyse ona inat durgun, hiç olmadıkları kadar... Seçildiklerini, Azrail'in yanımızda olduğundan haberimiz yoktu. Vefatlarının ertesi günüydü, evlerine girdiğimde masanın üzerinde o bir tabak kavun duruyordu, içim titredi, yetişmeleri gerekiyordu...Daha dün gibi hatırladığım O iki yıl 3ünün yokluğuna gelince asır oluyor, onlarsız iki yıl kocaaaaa iki yıl. Zamanın göreceliği!

Nefes almaya başladığımızdan itibaren ölümü bekliyoruz. Asıl güzellikler orada biliyoruz ama yine korkuyoruz, sıkıntı da yaşasak, inancımızın kuvvetliliği de olsa bu dünya ayrı, vazgeçemiyoruz. Bilinmezlikten olsa gerek. Dini seçimin olduğu sürece seni aydınlatan bir kitabın var, oraya dair bilgiler ama hayalinde canlandırabileceğin. Yaşayanlar anlatır bu dünyayı yaşayanlara, ölümü tadanlar anlatamaz o dünyayı yoksa ölümlerinin acısı olur muydu bizlere??? Ölümü beklerken hiç ölmeyecekmiş gibi yaşıyoruz, kendimize kondurmayarak, ondan korkarak. Sanki başımıza gelmeyecekmişcesine. Bu dünyada iyi insan olmaya çalışırız, diğer dünyamız iyi olsun diye, elimizden geldiğince de inançlarımın gerektirdiği ibadetleri yaparak ama bu dünyadan kim ayrılmak istiyor ki?

Ölünce diyecek miyiz ölüm böyle birşeymiş diye, onları kaybedince diyebildik ölüm böyle birşeymiş diye. Gidenin gelmediği, ardında kalanın sorgulasa da cevabını bulamadığı..

Yengeciğim, Dayıcığım ve Enişteceğim hayattayken de biliyordunuz, hep hissettirdik birbirimize sevgimizi, güzel anlara paylaştırdık her iyi şeyi, Sizi çok seviyorum. Dualarım hep sizinle, özleminizde sığındığım dualarımı Allah ruhunuza bağışlasın, hissettirsin inşallah.

" İyi geçen bir gün nasıl mutlu bir uyku getirirse, iyi geçen bir ömür de mutlu bir ölüm getirir."
Leonardo da Vinci

Ruhunuz huzur içinde olsun.

Hiç yorum yok: