31 Mart 2008 Pazartesi

EXPO 2015>>MILANO<<

Bugün sabahtan beri saatin 19:00 olmasını bekledim.Expo 2015 İzmir'in olduğu haberi hemen hayal gücümü devreye soktu 20 milyar dolar :) Haberin güzelliğiyle ve mutluluğuyla bir uyku keyfi yaptım,uyandım yemeğimi yedim.Oooh herşey süper,içeriye gittim "Hep Milano alır gibi geliyordu,bu karışık günlerde ne güzel oldu Expo 2015 'in İzmir'de olacak olması ve tabii ki de 20 milyar dolar!!!" dedim babam ve anneme.Demez olsaydım da biraz daha fazla sevinseydim,yanlış nasıl anlayabilirler nasıl karışıklık olur benim aklım almadı.Bu haberi bildiren de kim ayrı konu,Trt'nin yayınlarına da güvenilmeyeceği anlaşıldı bugün itibariyle.Uluslararası Sergiler Bürosunun (BIE),'nin Genel Kurulunda yapılan oylamada 65'e karşı 86 oyla, EXPO 2015'in İtalya'nın Milano kentinde düzenlenmesi kabul edildi.Bari bu düzgün olsaydı memlekette dedirtiyor insana...Hatırlarsınız geçtiğimiz yaz düzenlenen 1. Karadeniz Spor Oyunları'nda da bisikletçilerin geçeceği tünellerin aydınlatmaları yoktu!

Dünyanın 7. büyük ekonomisi olan İtalya'nın ''sanayi ve ticaret başkenti'' olarak kabul edilen Milano, Expo 2015 için Expo'lar ve benzer organizasyonlar konusundaki deneyimini ön plana çıkaran kampanyalar yürütüyordu

İzmir'in ''Herkes İçin Sağlık: Daha İyi Bir Yaşam İçin Yeni Yollar'' başlıklı temasına karşılık yarışa ''Gezegenimizde Beslenme: Yaşam için Enerji'' temasıyla katılan Milanolu yetkililer, gerek sunumlarında, gerekse tanıtım çalışmaları sırasında kentin böyle büyük bir organizasyon için gereken altyapıya şimdiden sahip olduğunu vurguladılar.

Expo 2015'i bu denli isteyen İzmirliler keşke kendi fuarlarına da sahip çıkıp İzmir Fuarını yaşatabilselerdi belki sonuç daha farklı olurdu,21'lik fark kapatılırdı.

Sonuç itibariyle onca İzmirlinin sevinci de Vali Bey'in konuşması da,Kıraç&Sertab Erener şarkıları da balonlar da hepsi boşa,tabii Türkiye'nin beklentileri de boşa gitti.Geçmiş olsun :(

Hiç yorum yok: