7 Ağustos 2008 Perşembe

BU ÜLKEDE ÖLMEK

Son 9 aydır 26 yıllık hayatımda görmediğim kadar cenaze gördüm,acı yaşadım.Ölüm diye birşey vardı ama bize uğramamıştı.Hep de dile getirirdim,şükrederdim ve bilirdim bunun bu kadar uzun sürmeyeceğini ama tahmin edemezdim sırasız bir ölümün ansızın hayatımızı "üç" eksilteceğini...

Çevremizden olsun aileden olsun yaşlı/hasta olan insanları da kaybettik,Dayımlardan sonra üzüldüm ama ne yalan söyleyim canım yanmadı.Allah rahmet eylesin hepsine.Birşey dikkatimi
çekti,en son da 3 gün önce babacığımın amca oğlu vefat edince iyice battı gözüme,sinir oldum.Ayrımcılık da denmez aslında sıralıyacak yığınla kelime var da...Neyse.Bundan birkaç ay önce durumu iyi olan bir akrabamızı kaybettik,98 yaşında son zamanlarında da hasta olan biriydi.Anında evleri doldu(yakın akrabalarını dikkate alarak yazıyorum bunları),Allah'ım yemekler geldi taştı.Gece yarıları evdekiler yalnız bırakılmadı.Herşeyleri düşünüldü,çoluk çocuk herkes görevlendirildi.40'ı çıkana kadar yapıldı da yapıldı birşeyler anlayacağınız.Gel gör ki geçen gün vefat eden babamın kuzeni sadece 67 yaşında ve rahatsılığı da olmayan biriydi.Oğlu hastanede,beyninde ur var yeri saptanamayan,15 gün sonra ameliyat olacak ve babacığının vefatından 2 gün önce belden altı felç kalıyor.Buna üzülen baba da yolda yürüdüğü esnada kalp krizi geçiriyor ve çocuklarına karakola gidip babalarının naaşının tespitini yapmak düşüyor.Cenaze Erbaa'ya getiriliyor,hasta oğlu hala bilmiyor babasının vefatını.Böyle trajik bir vaka ve ölüm bir arada bu ailede,maddi durumlara gelince iyiliklerinin,insanlıklarının güzelliğine inat kötü mü kötü :( Benim sinir olduğum konu bu garibanlara kimsenin cenazelerine,insanlıklarına saygı duyup gitmemeleri,keyfi davranmamaları bunu yapan yine kuzenleri,yani gittiler ama 3. gün o da düğüne gider gibi,ne acı haldir bu!!!Ailemde bunu görmek beni iğrendirdi,tek bizde de olduğunu sanmıyorum.Bu ülkede fakirsen cenazende bile farklı muameleye uğruyorsun maalesef,insanlık parayla şekillenir olmuş.

3 yorum:

gaykedi dedi ki...

başın sağolsun, yazdıkların çok üzücü, dinimiz imanımız para ve statü oluyor, bu toplum sanki yavaş yavaş bütün insalcıl değerlerini kaybediyor :(

delikanlı dedi ki...

Tum değerlerimizi birer birer kaybettik ne yazık ki,sonra da en kolay yolu seçtik ve o boşluğa parayı yerleştirdik!Başın sağolsun

Ebru ER HASANÇEBİ dedi ki...

Çok sağolun Gaykedi ve Saat11igeciyordu...Tüm herşeyi para ile özdeşleştirirken aslında nasıl da hayatlarını zora sokuyorlar ve içinde kaybolup gidiyorlar değil mi bu tip insancıklar.Herkes adeta birer tiyatrocu kesiliyor mutsuzluklarını,bunalımlarını mutluluk oyunu ile maskeliyorlar.Yazık...