15 Haziran 2008 Pazar

BUYRUN

Şu saatlerde ÖSS de ter dökenler arasında kardeşim de var.Çok halta yarıyormuş gibi bu memlekette okumak,işsizlik,az paraya çok iş,çok paraya hayat standartlarını yükseltme ama yaşam kalitesini düşürme,vs vs vs...

Girdik de üniversiteye başımız göğe mi erdi!!!Lisede sürekli karşınıza çıkan "Sen bir üniversiteye gir yaparsın o zaman." cümlesini unutun,daha çok çalışmanın gerektiği,dersten kalma kavramıyla paşalar gibi karşı karşıya kaldığınız eğlencenin tam gaz olduğu ama stresten pek de rahat edemeyeceğiniz bir tür öğrenci kampı...

Ben girdim 6 yıl oldu mezun olamıyorum ;) Mezun olacağım da ne olacak??6 yıl oldu da neden halen mezun olamıyorum,çünkü ne olduğunu algılayamadan bir hengamenin içinde yanlış karar verdim.Düşünüyorum geçmişime bakınca hiç önümde "Ben okumayacağım üniversite falan,ben şu sektörde çalışmaya başlayacağım yada şu işi kurup ticarete atılacağım." alternatifi olmadı.Sanki okuma yazmayı bile üniversite sınavına gireceğimiz için öğretiyorlar.Yaptınız bir şuursuzluk girdiniz sınava sakın ama sakın aile baskısı,toplum baskısı ounduna gelip de puanınız yettiği için ve bir daha sınava girmemek uğruna istemediğiniz bölümü yazmayın,aman ha,sakın,uzak durun.Sonra ne okurken keyif alırsınız istekli olup çalışır bitirebilirsiniz ıkınmadan ki demedi demeyin sevdiğiniz istediğiniz bölümde de ıkınacaksınız ama en azından pişmanlığınız olmaz yada bu derslerin sayısı daha da az olur.İş hayatınızda da daha verimli ve mutlu olursunuz ne de olsa çok çok çooooooook çalışacağız.

Özetle arkadaşlar bindiniz bir alamete gidiyorsunuz kıyamete,sonunuz hayırlı olsun,geçmiş olsun.İyi düşünün doğru karar verin.1 yılınız boşa gitmesin diye hayatınızı etkileyecek karar vermeyin.Varsın olsun gitsin 1 yıl,üniversitede uzayarak gideceğine ailenizin yanında daha güzel bir hayat için gidiversin.Herkese başarılar,bol şanslar.Bir de okumaya bel bağlamayın,inanın bitince başlayacak hüsran denizinde ayakta durabilmek için boğuşmalarınız,hiçbirşey güllük gülistanlık değil.Daha çok sınavlar çıkacak önünüze,bunun KPSS'si,ALES'i,TUS'u var :) Kolay gelsin...

Hiç yorum yok: