2 Haziran 2008 Pazartesi

FESLEĞENLİ PASTA

KOLAY PASTA
Geçen gün bir tv programında rastladım bu pastaya hemen not aldım,evime geldiğim gibi de denedim.Güzel olunca bir de uzun zamandır da tarif vermeyince bu hafif pastayı yayınlayım dedim.
1 su bardağı su ve 1 çay bardağı tozşekeri kaynatıp şerbet elde ediyoruz,içine bir tutam taze kıyılmış fesleğen/reyhan atıyoruz.
1 adet sade pastabanın 2 parçaşının da üst kısımlarını bu şerbetle ıslatıyoruz,fesleğenleri süzdürmeyin içinden onlarda pastada yeşil yeşil gözükecek :)
Kreması için 2 yemek kaşığı tereyağında
1 su bardağı unu kavurdum,
1,5 lt süt ile 2-2,5 çay bardağı tozşekeri karıştırıp yavaş yavaş bu karışıma ekledim.
2-3 adet oda sıcaklığında beklemiş damla sakızını da ilave edip pişirdim.
Kekin arasına ve üstüne muz dilimleri yerleştirip kremayı üzerine döktüm.En üstüne de hazır çikolata soslarından (ketçap kutuları gibi kutularda satılanlardan bahsediyorum) çizgi çizgi gezdirmiştim ama pastam hala ılık olduğu için bu görünümü aldı :) Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: