23 Haziran 2008 Pazartesi

TRBZN---1

Bu güzel yollardan gittim saatlerce,kulaklarımda Jack Johnson'ın sesi,ruhum da gözüm de mest olmuş Trabzon'u buldum...Koca otobüste 7 kişi 1'i ben,1'i bir Abla (ürkek bir Trabzonlu,eşi rahatsızmış hastaneye yatırmışlar,Samsun-Trabzon yollarda ve bu bayan Trabzon'da dolmuşla bile bir yere gitmekten korkuyor.Benden medet umdu,otobüs vaktine kadar samimiyeti kurdu :),diğer 2'si anne&kız (Anne Samsun'a gelin gider 5 yıl üstüne de kızıyla memleket ziyaretindeler.Yol boyunca şurası şöyle burası böyle mi olmuş??Aaaa....),diğer 2'si de karı&koca (Amcam KTÜ'nün ilk mezunlarından,İnşaat Mühendisliği mezunlarının buluşmasına gidiyorlarmış.Bana da bol bol dua ettiler Allah bana da nasip etsin diye.) Amiiin ;) 1 tane de tombik tombiş bir teyzecik (Zırzıırr telefonu çalıyor,kapat teyze dedikçe panik oluyor ve nihayetinde itiraf ediyor:Yavrum ben kaybetmeyim diye telefonu bağladm iple çantama ama şimdi bulamıyorum :( ) Tüm bunları nasıl mı öğrendim,yol boyunca peşi sıra koltuklara yayılmış sohbet ede ede,güle oynaya bol muhabbetle geldik de ondan.Çok keyifli bir yolculuktu...
Dostlarla ev sıcaklığında yapılan bir öğle üstü kahvaltısı,uzun uzun sohbet,türk kahvesi ardından falı tutanları tutmayanlarıyla adet yerini bulsunluk :) Sonra yürüyüş araya sıkıştırılmış fuar ziyareti,4 yeni kitap gözleri ışıldayan bir satıcı elimize tutuşturulmuş birer kartvizit.Oradan istikamet Faroz Balıkçı Barınağı.Mis gibi deniz kokusu,dinginlik,huzur,tavşankanı çaylar,badem-fındık-kan üzümü,insanın içine işleyen derin bir sessizlik,arada onu bozan martı çığlıkları (sanki birileri gırtlaklıyor bu hayvancağızları) ,vs,vs,vs...
Yalnız kaldım bir süre sonra,açtım Joan Baez'imi ne zamandır okumak istediğim Olasılıksız kitabımı da aldım elime okudum bir güzel,bir nevi nirvanaya ulaştı ruhum ;) Azınsanmayacak kadar da çok fotoğraf çektim.Bu arada fotoğrafta var olamayan 4. kitabım da yine "Olasılıksız" kitabının yazarı Adam Fawer'a ait "Empati"...Övüldüğü kadar varmış mutlaka okuyun.Kısa bir yürüyüşün ardından ev ve dersler...

Diamonds and Rust - Joan Baez





Bu şehirde hep bir hüzün olduğunu duymuştum taa yıllar önce ama bu denli yerinde bir edinim olduğunu anlamak için bu şehrin içinde var olmak lazımmış...

Hiç yorum yok: