15 Haziran 2008 Pazar

NAKOZREN HİNDİ?

Size bir fizik sorusu soracağım şimdi:

Sürekli olarak 20.0A ve 240V ta çalışan bir fırında 4 saatte pişirilen hindinin fiyatını tahmin ediniz.
Elektriğin fiyatını bildirme zahmetinde bulunmamışlar ve sonuç dolar bazında çıkıyor.Eğer birinizin ilgisini çeker de tahminini yorum olarak bırakırsa yazarım artık fiyatını :)
Arka sayfada da şöyle bir soru çıktı hatta karşıma,çok da güldüm :) ->Gazete makaleleri sık sık "kurbanın vücudundan 10000 V luk elektrik akımı geçti" gibi deyimler ihtiva eder.Bu deyimde yanlış olan nedir?
Zıkkımın kökü!!! Adam gibi şeyler sorun bea,şaştım ben kitaplardaki bu sorulardan.Bir arada yaşmaya ile kızı öldürtmeye çalışıyorlardı bize,odaya kilitliyoruz da mayaya bilmem bişey yapıyoruz da.Laboratuvarda 3 ay boyunca zar attığımızı bilirim,zarın hilesini bulmak için 3 farklı renkte zarı 100'er defa atmıştık.300 atış,300 istatistik değer ve her renkteki her bir rakam için ayrı ayrı hesaplamalar...Bir defasında da 20 yüzlü zar deneyi yaptık.İstatistik Fizik hocamız Sinan Bey bir derste bize "Mutlaka her fizikçi briç oynayabilmeli,ne yapın edin öğrenin.Gelin oynayalım kulüpte." diye buyurdular.Kurduğumuz devrelerin haddi hesabı yok!Mikrodalga fırın bile yaptık.Anlayacağınız ben Fizikçiden çok kendimi elektrikçi,kumarbaz,katil sıfatlarını taşıma potansiyeline sahip biri olarak hissediyorum :) Fizik Bilimcilere farklı bakış açıları sayesinde deli gözüyle bakarlar ya bizi bilimci olarak yetiştiremediklerini farkında olup da bari deli gözüyle baktıralım çabasında olabilirler mi acaba???
Şu hayatta Fizik Bilimci Ebru ER olarak anılır mıyım bilemiyorum ama labaratuvarlar okul yıllarıma dair unutamayacağım bölümle ilgili tek keyif aldığım alan ve briçi de her halukarda öğreneceğim ;) Deli kumarbaz olacağım,zarlara Hg enjekte edip hileler yapacağım,olmadı mayayla adam öldürür,10000 V la çarpar gazate makalalerine "Deli Fizikçi" olarak geçerim.Allah korusun :) Şeytan kulağına kurşun işin gırgırındayım.

12 yorum:

Adsız dedi ki...

sanırım acıktım :D

Adsız dedi ki...

P=U*I

p=240*20

p=4800 watt saat

Elektrik birim fiyatı ortalama 0.159 dersek

1 saatlik tüketim = 4800 * 0,159 / 1000 = 0,7632 YTL

4 saatlik tüketim = 0,7632*4= 3.05 YTL

Hindiye 25 ytl desek + 3 ytl elektrik = 28 ytl

Buna Restaurant hizmet bedeli de eklenirse galiba ortalama böyle bir hindi 60 ytl civarında olabilir.

Ebru ER HASANÇEBİ dedi ki...

@Yejades :) benim de iştahımı kabartmıyor değil.

Ebru ER HASANÇEBİ dedi ki...

@Adem;Güzel tahmin de benim şimdi kitaptaki fiyat aklımda değil ama ilk fırsatta bakıp yazacağım.Restaurant falan işletmiyorsun değil mi?Birazcıcık fazla sanki fiyat ;)

Unknown dedi ki...

Restaurant işletmiyorum :)
Fotoğraftaki hindi baya büyük görünüyor eminim 4 kişiliktir bu arada web programlama üzerine çalışıyorum.
Yazdıkların hoşuma gitti. Sana iyi bir blog sitesi yapalım bloggerdan kurtul derim.

Ebru ER HASANÇEBİ dedi ki...

@Adem;cevap 1.54$ mış... :) Teklif iyi de ben daha tam blogger ı kullanmayı beceremiyorken zorlanırım sanki ;)

Bu arada yazılarımı beğenmene sevindim,yorumlar insanı daha da şevke getiriyor.Teşekkürler.

Unknown dedi ki...

1.54$ mı hıım hindi + elektrik mi acaba ? bu fiyat çok ucuz geldi bana.
Site konusuda yardımcı olurum güzel temalı bir wordpress kuralım bloggeri kullanıyorsan bence wordpress de kullanabilirsin .
Ebru klamorine ne demek bir anlamı varmı ?
Şimdi baktım www.klamorine.com boşta duruyor bilginize Ebru Hanım :)

Ebru ER HASANÇEBİ dedi ki...

@Adem;Klamorine'nin hiçbir anlamı yok,blog yapmaya karar verdim bir adı olması gerekiyordu aklıma bu kelime geldi.Bir yerlerden hafızamda kaldı düşüncesiyle araştırdım ama böyle bir kelime bulamadım.En sıkısından uydurduğum bir kelime :) Umarım insanlar üzerinden iyi etki bırakıyordur.

Wordpress ile hazırlanan birkaç blog var takip ettiğim,özelliklerini seviyorum,geçiş yapabilirim sanırım biraz düşüneyim.

Unknown dedi ki...

Okey Ebru istediğin zaman soru sorabilirsin .
Email adresim görünüyordur galiba :)

Ebru ER HASANÇEBİ dedi ki...

@Adem teşekkürler,mail adresin görünmüyor :)

Adsız dedi ki...

akımın birimi amperdir.yanlışlık orada sanırım.

Ebru ER HASANÇEBİ dedi ki...

@İsimsiz:Bence akım birimiyle ilgili bir sorun yok.