6 Temmuz 2008 Pazar

BANA DA

Dünden beri kurtulamadığım başağrım var,ilaçla üstesinden gelmeyi benimseyemedim bir türlü bu tip şeyleri.Yatıyorum,kalkıyorum,sesten kaçıyorum,elma çıtırdatıyorum...Geçmedi.Sabah sabah da ağlattılar beni,ağrım geçti ama yerini gözümdeki ağırlık aldı ;)
Karşımızda apartman var,hep yeni evlilerin olduğu.Ben balayı apartmanı diyorum artık çünkü evlenenlerin sonu gelmiyor.Dün sabah bir kalktım saat 10'a geliyor,davullar zurnalar,hoopppa.Bu ne ya?? :) İpe bağlı bayrağıydı,balonuydu,süsüydü:düğün yeri kurulmuş.Evde canlı canlı tambur,zurna,darbuka eşliğinde Hadi Hadi'yi söyledik,kahvaltımızı yaparken seyire karşı.Evlenen çift Bursa'daymış.Damat tutuyor kızın kolundan getiriyor memlekete(kız da buralı tabii) "Baba,biz evleneceğiz." diyor.Hemencecik izin bitmeden davetiyeler basılıyor,hazırlıklar yapılıyor 2 günde.Dün eğlenceleri oldu,yemekleri verildi.Bugün de gelini aldılar baba evinden,oooh mis gibi.
Gelini indirdiler arabadan,pek de güzeldi,Allah mutluluklarını daim etsin.Damat avuçlarını dolduran leblebileri gökyüzüne doğru saçtı.İlk defa şahit oldum bu duruma:evlerinin bereketi olsun diyeymiş.Aaa 2 adım gitti kızcağız "Taak paat" bir ses.Kayınvalideymiş sesi yapan :p elinde bir tuğla kızın ayağının dibine doğru fırlattı,kırdı.Bu da:evleri sağlam olsun,kızın kötü huyları kırılsın diyeymiş,çoook güldüm,hoş geldi.Akabinde kocaman tebessümüyle kayınvalidemiz gelinin üzerine doğru havaya rengarenk birşeyler atmaya başladı.Anne bu da ne diyecektim ki annem söyleyiverdi:Kayınvalidesiyle kocasıyla şeker gibi tatlı olsunlar,güzel geçinsinler diyeymiş.Evliliklerinin oluşması,eski gelenekler AĞLATTILAR beni,ağladım.Allah ne zaman nasip eder bilemiyorum ama gördükçe özlemini hissettiğim kesin.Artık ben de istiyorum,yaş ilerledikçe bazı şeyler güdüselleşiyor mu ne???
Gelin ata binmiş ya nasip demiş.

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Ne kadar çok gelenek , görenek varmış

Eminim bu düğünler göreceğimiz son düğünler olacak yaşam koşulları değiştikçe bu tip adettendir diye yapılan işler pek kalmayacak gibi ...

Evlenmek istiyorsan fox tvde su gibi adlı program var katıl derim :)

Ebru ER HASANÇEBİ dedi ki...

@Adem;Su Gibi programına gerek yok ;)Bu geleneklere şahit olup da yapmayacak yoktur,insanı hemen çekiyor içine,duyunca dalga geçilebilir gerçi de.

Unknown dedi ki...

Cin Ali gelin damat süpermiş sen mi çizdin ?

Ebru ER HASANÇEBİ dedi ki...

@Adem:tembellik ettim,ben çizmedim.Zaten pc'de de pek beceremiyorum çizmeyi,bana kağıt kalem lazım ;)

http dedi ki...

güzel örf ve adetlerimizi (her ne kadar batıl olsa da, renktir diyorum) kaybediyoruz yavaş yavaş...

umarım hepimiz hayat boyu mutlu olabileceğimiz eşler bulup aile mefhumuna geçiş yapabiliriz...

güdülerimiz deli gibi, çocuk istiyor çünkü...

Adsız dedi ki...

ee darısı başına diyelim ozaman :D

Ebru ER HASANÇEBİ dedi ki...

@Oguz Asma;İnşallah inşallah :) Ne güzel de şeyler istemişsin,galiba bizim kuşağın bir kısmı deli gibi istiyor evliliği bir kısmı da kaçıyor.Gelenekler belki yaygın olsaydı neleri ittiklerini farkına varırlardı.

@Diagonal;Diyelim :) Bakalım Nakhar&GayKedi niyetlendiler,hayırlısıyla onların ardısıra da bizler geliriz herhalde.

Adsız dedi ki...

baş ağrınız ara sıra tekrarlanıyorsa ve de şiddetliyse sinüzit olma ihtimaliniz var.bir doktora görünün derim